Članovi žirija/Members of the jury:
VIOLINA/VIOLIN:
1. Lidija Bobić, Glazbena škola, Varaždin (Hrvatska)
Lidija Bobić rođena je u Varaždinu, gde završava Srednju glazbenu školu. Školovanje nastavlja na Državnom Konzervatoriju „ Petar Iljič Čajkovski” u Kijevu, Ukrajina u klasi prof. Tarasa Pechenya koji je detaljno upoznaje s ruskom violinističkom školom i s radom profesora Jurija Jankeljejeviča i Abrama Jampolskog, najeminentnijih violinističkih pedagoga. Diplomirala je 1994. godine u klasi profesora Igora Andrijevskog. Čitavo vreme studija pohađa nastavu predpraktike (rad s decom) kod poznatog ukrajinskog pedagoga Konstantina I. Tahtadžijeva, autora početnice škole za violinu, zbornika etida i pesama za djecu, a ujedno i jednog od vodećih profesora na školi za nadarenu decu N. Lisjenko.
Upravo rad sa decom predškolske dobi bio je inspiracija da svoju buduću profesiju usmeri na pedagoški rad. 1995. godine prima svoje prvo radno mesto kao profesor violine u Glazbenoj školi Miroslav Magdalenić u Čakovcu.
U Glazbenoj školi u Varaždinu počinje raditi 2007. godine i uz nastavu violine u Osnovnoj glazbenoj školi upisuje decu predškolske dobi u „Malu školu violine”. Rad s decom tog uzrasta pokazao je velike rezultate na mnogim državnim i međunarodnim takmičenjima. Sa svojim učenicima osvojila je brojne nagrade u Hrvatskoj, Srbiji, Italiji i ostvarila zapažene nastupe s hrvatskim kamornim ansamblima – Varaždinski komorni orkestar, Hrvatski komorni orkestar, Zagrebački solisti. Njezini su učenici već više puta nastupali na renomiranom festivalu Varaždinske barokne večeri. Sudelovala je u radu žirija na Regionalnom natjecanju HDGPP, te na Međunarodnim takmičenjima u Srbiji i Sloveniji.
Zajedno s prof. Goranom Končarom i Darkom Domačinovićem učestvuje u organizaciji takmičenja Franjo Krežma u Vinkovcima, a na poziv organizatora Musica Zagreb osmislila je 1. Međunarodno violinističko online takmičenje Ludmila Weiser kao hommage prvoj hrvatskoj profesionalnoj violinistici. Glazbena škola u Varaždinu 2023. godine izdaje knjigu „Početnica za violinu“ čiji je autor prof. Lidija Bobić, a pratnja za pesme djelo su njezinog supruga, istaknutog kompozitora Davora Bobića.
2. Ana Veskov, MŠ “Josip Slavenski”, Beograd (Srbija)
Ana Veskov je rođena u Beogradu. Nižu muzičku školu „Mokranjac“ završila je u klasi prof. Vlajka Savkovića, a diplomirala je u srednjoj muzičkoj školi „Stanković“ u Beogradu, u klasi prof. Olge Bešević. Nakon položena tri prijemna ispita za redovne studije u Beogradu, Sofiji i Rusiji, odlučuje se za nastavak školovanja u Sankt Petersburgu, tadašnjem Lenjingradu, gradu koga su proslavili najveći svetski umetnici. Obrazovanje stečeno na državnom Konzervatorijumu „Nikolaj Rimski Korsakov“, formiralo je njen konačan stil i profesionalnost ka muzici, interpretaciji i pedagogiji. Završila je osnovne studije i magistraturu sa zvanjem soliste, člana kamernog ansambla, gudačkog kvarteta i orkestra, kao i violinskog pedagoga. Školovala se u klasama vrsnih pedagoga kao što su Aleksandar Fišer, Marko Mogilevski i Aleksandar Stang,. Učestvovala je kao solista na domaćim i međunarodnim takmičenjima, osvojivši preko 10 prvih nagrada. Za vreme svog šestogodišnjeg boravka u Rusiji održala je niz zapaženih koncerata u salama Sankt Peterburške Filharmonije, Akademske Kapele „Glinka“ i Konzervatorijuma „N. R. Korsakov“ nastupajući kao solista, član orkestra i gudačkog kvarteta „Čajkovski“. U inostranstvu je pohađala majstorske radionice Jehudija Menjuhina, Isaka Perlmana, Pinkasa Cukermana, Gidona Kremera, Zahara Brona i dr. Još kao student shvatila je svu ozbiljnost pedagoškog rada, učeći metodiku kod svetski poznatog i priznatog pedagoga, Savelija Šaljmana. Paralelno uz redovne studije, pohadjala je i pedagošku praksu u okviru koje je podučavala i aktivno radila sa decom.
Po povratku u Beograd nastavila je stručno usavršavanje na FMU, u klasi prof. Olivere Đurdjević, kao i svoju solističku i kamernu koncertnu aktivnost. Iste godine postaje član Beogradske filharmonije i ujedno profesor violine u muzičkoj školi „Stanković“. Ubrzo prelazi sa svojom klasom u muzičku školu „Josip Slavenski“ (Beograd), gde i danas radi preko 30 godina. Učenici iz klase profesorke Ane Veskov, osvojili su preko 150 prvih nagrada na domaćim i medjunarodnim takmičenjima, od kojih su 42 apsolutne. Izdvajamo najznačajnija: „Kocian“ (Češka Republika), „Postakini“ (Italia), „Nedjalka Simeunova“ (Bugarska), „Đuzepe Tartini“ (Slovenija), „Ohridski biseri“ (Makedonija), „Grimijo“ (Belgija), „Franjo Krežma“ (Hrvatska) i druga; od domaćih to su Republičko, „Stringfest“ u Sremskoj Mitrovici, „Gvarneri fest“ u Banji Koviljači, „Petar Konjović“ i „Mini Paganini“ u Beogradu, kao i mnoga druga u Nišu, Novom Sadu, Sremskim Karlovcima i sl. Poslednjih dvadeset godina aktivno drži majstorske radionice i čest je član žirija na domaćim i medjunarodnim takmičenjima. Predsednik je Beogradske i Republičke sekcije violinista, a od strane Zajednice muzičkih i baletskih škola Srbije 2017. godine dobija nagradu za životno delo. Govori šest jezika i pored muzičke, ima bogatu dvadesetogodišnju autorsku, novinarsku i organizatorsku delatnost.
Osnivač je centra za obuku, koncertnu delatnost i profesionalno usmerenje mladih talenata pod nazivom „Master Art Akademija“, kroz koju promoviše inovativni pedagoški pristup u radu sa decom koja postižu visoke rezultate već u prvim godinama svog školovanja. Za osam godina postojanja, održano je preko 200 koncerata, 50 master klasova i tri Letnje Akademije. 2015. godine osnovan je i orkestar pod nazivom „Master Art Akademci“, koji i dan danas aktivno radi, okupljajući talentovane muzičare oko raznih muzičkih projekata. Zaposlena je u Muzičkoj školi “Josip Slavenski” u Beogradu.
3. Katarina Pavlović, Škola za muzičke talente, Ćuprija (Srbija)
Katarina Pavlović je rođena u Ćupriji, završila Školu za muzičke talente, potom Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu i magistraturu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.
Usavršavala se na majstorskim kursevima kod profesora Dejvida Takena, Darka Kodžasa, Vesne Stanković, Gordana Nikolića, Gorana Gribajčevića, Marije Špengler, Graf Mourja.. Od 1996. do 2016. godine bila je stalni član Gudača Sv. Đorđa (vodja drugih violina, koncertmajstor i solista) sa kojima je nastupala na više od 1500 koncerata u zemlji i inostranstvu.
Od 2007. je koncertmajstor Simphony Orchestra of South Eastern Europe (Sarajevo), nastupala sa Beogradskom Filharmonijom, Kamerata Serbika, sa gudačkim orkestrom Arte kao gostujući koncertmajstor, sa kvartetom Rubikon, orkestrom Alpe-Adria u Goriciji (Italija), Orchester Jakobsplatz Munchen, Beijing Symphony Orchestra, FAMES, zamenik koncertmajstora u Junge Philharmonie Wien, gostujući koncertmajstor Sarajevske filharmonije, koncertmajstor i vodja drugih violina kamernog ansambla 13 gudača.. Od 2009.-2021. bila je vođa drugih violina i solistkinja u Crnogorskom simfonijskom orkestru. 2013. postaje vođa drugih violina u No Borders Orchestra sa kojim je u sali Ljubljanske filharmonije snimljen CD „The Opening” za Universal Music Austria i Deutsche Grammophon. Od 2015. je vodja drugih violina Boljshoi orchestra (Boljšoj festival) na Mokroj Gori.
2022. je osnovala Kamerni ansambl Serafim koji čini 12 gudača, sa ciljem promovisanja klasične muzike i srpskih kompozitora i trenutno nastupa po gradovima Srbije. Nastupala je solo sa Crnogorskim Simfonijskim Orkestrom, Alpe-Adria Gorizia, Niškim Simfonijskim Orkestrom, Gudačima sv. Djordja, Simphony Orchestra of South Eastern Europe (Sarajevo), Kamernim ansamblom Serafim..
Nastupala je sa najznačajnijim imenima klasične muzike kao što su Gordan Nikolić, Julian Rachlin, Grigori Krasko, Nemanja Radulović, Ivo Pogorelich, Avi Avital, Irena Grafenauer, Vladimir Mendelshon, Stefan Milenković, Ilya Gringolts, Mischa Mayski, Monserat Kabalje, Martin Ler, Alban Gerhard, Denis Shapovalov, Tim Hugh, Torleif Thedeen, Mark Kope, Ksenija Janković, Roman Simović, Simon Trpčeski, Evelyn Glennie, Milan Turković, Ronald Zollman, Guenter Pichler, Narek Haknazarian, Ivo Lipanović, Igudesman and Joo, itd.
Nastupala je u najprestižnijim koncertnim dvoranama i festivalima: Alte Opera (Frankfurt), Linkoln Centar (New York), Barbican Hall (London), Konzerthauz (Wien), Flagey (Brisel), Theatre des Champs Elysees (Paris), Radialyistem (Berlin), St. Petersburg State Capella, Julio Prestes Cultural Center (Sao Paolo), Grand National Theater of Peru (Lima), KKL (Luzern), Hochshule fur Music und Theater Munchen, Eglise Saint-Roch de Paris, World Music Festival Chicago, Montreal Jazz Festival, National Theatre of Opera and Ballet of Albania (Tirana), Sydney Olympic Park, Regent Theatre Melbourne, Perth Concert Hall… Svira na violini Giancarlo Arcieri. Profesor je violine i šef Stručnog veća u Školi za muzičke talente u Ćupriji.
4. Janez Podlesek, Muzička akademija, Ljubljana (Slovenija)
Janez Podlesekje renomirani slovenački violinista i pedagog. Diplomirao je na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi uglednog profesora Primoža Novšaka kod koga je završio i postdiplomske studije-specijalizaciju. 15 godina je bio koncertmajstor Slovenačke filharmonije i Kamernog gudačkog orkestra Slovenačke filharmonije. Od 2018. godine zaposlen je kao docent na Muzičkoj akademiji u Ljubljani.
Tokom studija bio je dobitnik više nagrada na državnim i međunarodnim takmičenjima. Dobitnik je Škejrančeve nagrade 1999. godine za akademska dostignuća koju Konzervatorijum za muziku i balet u Ljubljani dodeljuje najuspešnijim studentima. Takođe dobitnik je i Prešernove nagrade Muzičke akademije za solo izvođenje Mocartovog koncerta u A-duru sa Slovenačkom filharmonijom (2003) i Trostrukog koncerta Ludviga van Betovena sa Simfonijskim orkestrom Muzičke akademije u Ljubljani (2003).
Uspešno je svirao na mnogim resitalima i koncertima kamerne muzike. Član je Ensemble Dissonance i trija Clavimerata sa kojima je snimio nekoliko kompakt diskova: I. Stravinski: Priča o vojniku; Um a zero; Po slovensko; Dissonance). Sa Slovenačkom filharmonijom je snimio CD sa delima Mocarta, Nine Šenk i Uroša Kreka. Redovno nastupa i u duu zajedno sa pijanistom Janom Severom.
Veoma značajan deo njegovom muzičkog života čine i nastupi sa Kamernim gudačkim orkestrom Slovenačke filharmonije sa kojim je učestvovao na brojnim festivalima i koncertima u zemlji i inostranstvu: Sozvočje svetov, Mariborski festival, Festival Slowind, Lent Festival, Ohridsko leto, Dubrovačke letnje igre … Kao član ovog kamernog ansabla dobitnik je Betetove nagrade 2006. godine.
Nastupao je sa nizom poznatih slovenačkih i stranih muzičara (Dmitry Sitkovecky, Sreten Krstić, Aleksander Rudin, Richard Galliano, Richard Tognetti, Satu Vanska, Arvid Engegard, Bernarda Bobro, Vlatko Stefanovski, Nika Gorič, Mirjam Kalin, Matej Šarc, Jan Sever…).
Kao solista prvenstveno je posvećen izvođenu kompozicija renomiranih slovenačkih autora, od kojih se svojim značajem ističu sledeće kompozicije: Inventiones Ferales Uroša Kreka, premijerno izbođenje dela Intotheshades Nine Šenk sa Slovenačkom filharmonijom na završnom koncertu Svetskog dana muzike 2015. god. u Cankarjevom domu u Ljubljani; i izvođenje Koncerta za violinu i orkestar br. 1 Nine Šenk sa Slovenačkom filharmonijom 2016. godine.
Naročito ga nadahnjuje i raduje pedagoški rad sa studentima na Konzervatorijumu za muziku i balet u Ljubljani i Muzičkoj akademiji takođe u Ljubljani gde predaje violinu, kamernu muziku i vodi gudački orkestar. Godine 2012. stekao je zvanje docenta za oblast violine, a godinu dana kasnije dobio je Svečanu povelju Univerziteta u Ljubljani za izuzetna nastavna i istraživačka dostignuća. Učestvuje u veoma ambicioznom EMARS projektu, u okviru kojeg redovno drži letnje škole i majstorske kurseve violine.
5. Nikola Aleksić, Akademija umetnosti, Novi Sad (Srbija)
NIKOLA ALEKSIĆ
Biografija
Nikola Aleksić rođen je u Beogradu. Violinu uči od svoje šeste godine (klase M. Ristić i A. Lebedinski). Sa četrnaest godina postao je redovan student Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Dejana Mihailovića, gde je diplomirao i stekao zvanje magistra. Potom se usavršavao kod prof. Igora Ozima u Кelnu (Nemačka).
Tokom školovanja, bio je dobitnik više nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima. Takođe, dobitnik je druge nagrade na međunarodnom muzičkom konkursu u italijanskom gradu Strezi 1993. Bio je proglašen za najboljeg studenta violine na FMU u toku 1994/95. i 1995/96. godine. U toku studija, dobio je nagradu za najuspešnijeg mladog umetnika ,,Zlatni anđeo”. Dobitnik je i Oktobarske nagrade grada Beograda za stvaralaštvo mladih 1994. Кasnije su mu dodeljena još dva priznanja: Nagrada Radio Beograda „Muzičar godine” 2004, kao i nagrada „Stanojlo Rajičić” za najuspešniji resital održan u SANU u sezoni 2014/2015.
Još od studija, Nikola Aleksić se bavi intenzivnom koncertantnom delatnošću. Na njegovom repertoaru zastupljena su najreprezentativnija dela violinske literature. Održao je veliki broj resitala u Beogradu i gradovima Srbije, a nastupao je i u Nemačkoj, Francuskoj, Sloveniji, BiH, Švajcarskoj i SAD. Dva puta je, kao solista, nastupio na festivalu BEMUS. Nastupao je kao solista sa Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS, Umetničkim ansamblom Vojske Srbije, Niškim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom FMU, Simfonijskim orkestrom AUNS, Banjalučkom filharmonijom, Filharmonijom mladih. Takođe je nastupio sa kamernim orkestrima „Gudači Svetog Đorđa“, „Majstori gudači“ i „Camerata academica“.
U toku jedne večeri je, kao solista, izveo sa Beogradskom filharmonijom tri ,,B” koncerta (Bah, Betoven, Brams).
Paralelno sa solističkim nastupima, Nikola Aleksić redovno koncertira i u okviru klavirskog trija i kvarteta „Weisburg“, gde nastupa sa kolegama sa FMU i AUNS. Nikola Aleksić često gostuje na programima Radio Beograda, za koji je ostvario i trajne snimke. Takođe je snimao i za Televiziju Beograd i Televiziju Novi Sad.
Dve godine je radio kao predavač violine na Višoj muzičkoj školi u Nišu, a od 1998. je zaposlen na Akademiji umetnosti Novi Sad, gde je sada u zvanju redovnog profesora. Član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije.
6. Vanda Novoselec, Glazbena škola Vatroslava Lisinskog Bjelovar (Hrvatska)
VANDA NOVOSELEC
Biografija
Vanda Novoselec, prof. savjetnica (1974. Hrvatska, Split) osnovno i srednje muzičkoo obrazovanje završila je u Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu, u razredu profesora Aristida Martinisa. 1992. godine upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu u klasi profesora Josipa Klime, a studije završava u klasi profesora Tonka Ninića i Anđelka Krpana te stiče zvanje profesora violine.
Od 1997.godine zaposlena je u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog Bjelovar gde predaje violinu i kamernu muziku, a takođe je i predsednica gudačkog veća. Sudelovala je u radu stručnih povjerenstava Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za prosudbu udžbenika i u odabiru zadanih kompozicija za takmičenja (Hrvatsko Društvo Glazbenih Pedagoga).
Članica je žirija na takmičenjima: Hrvatsko županijsko natjecanje, Međunarodno natjecanje mladih glazbenika Sonus i Međunarodno natjecanje Mladi Padovec.
Mentor je studentima i pripravnicima do polaganja stručnog ispita. Održava radionice i seminare u muzičkim školama, Ljetnom glazbenom kampu Maruševec i predavanja na stručnim većima. Na lokalnom nivou sarađuje s vrtićima i osnovnim školama te kroz interaktivne radionice uvodi decu u svet muzike. Sa svojim učenicima osvojila je brojne državne i međunarodne nagrade u disciplinama violina, viola i kamernamuzika. Njeni učenici uspešno upisuju Muzičku akademiju.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa i Agencija za odgoj i obrazovanje dodeljuju joj četiri puta nagradu Oskar znanja za izvrsne rezultate u radu s učenicima.
2016. godine Hrvatsko društvo glazbenih pedagoga dodeljuje joj Godišnju nagradu.
VIOLONČELO/CELLO:
1. Judit Niderholcer Josifoska, Muzička škola “Isidor Bajić”, Novi Sad (Srbija)
Judit Niderholcer Josifoska je rođena u Subotici, gde je završila osnovno i srednje muzičko obrazovanje u klasi prof. Mirka Molnara. Akademiju umetnosti u Novom Sadu, završila je u klasi prof. Ištvana Varge.
Bila je član kamernog orkestra “Camerata academica”, opere SNP-a i Vojvođanske filharmonije.
Pedagoškim radom je počela da se bavi još kao student 1991. godine kao profesor violončela, a nešto kasnije i kao prof. kamerne muzike u Muzičkoj školi ”Isidor Bajić” u Novom Sadu.
U toku dosadašnjeg pedagoškog delovanja njeni učenici su osvojili mnogobrojne nagrade i titule laureata u zemlji i inostranstvu, održali više solističkih koncerata, svirali kao solisti sa raznim orkestrima i bili aktivni učesnici majstorskih kurseva kod eminentnih domaćih i svetskih violončelista.
Aktivno učestvuje u radu žirija na raznim takmičenjima.
Dobitnica je više nagrada i priznanja:
- „Nagrada za višegodišnje izuzetne rezultate” od strane Udruženja muzičkih i baletskih pedagoga Srbije;
- „Pokrajinska nagrada“ za mentora godine više puta;
- Zahvalnica grada Novog Sada za izuzetne rezultate postignute u radu sa učenicima;
- “Nagrada za višegodišnje izuzetne rezultate”od strane Zajednice Muzičkih i baletskih škola Srbije, 2014.godine.
2. Zoran Stepić, Državni Konzervatorijum Solun (Grčka)
Rođen je 1970. godine u Beogradu. Učenje violončela započinje u MŠ. „Petar Konjović“ (S. Isaevski), a srednje muzičko obrazovanje stiče u SMŠ „Dr.V.Vučković“ u klasi Lj. Polojca. Nakon završetka srednje škole upisuje se na Beogradsku Akademiju za Muziku (S. Belic). Magistarske studije nastavio je na Visokoj Školi Muzike u Detmoldu u klasi Gothard P. Poala.
Svirao je u orkestrima i raznim kamernim ansamblima u Nemačkoj (Marl Sinfoni Orchestra), Srbiji (Jeunesses Musicales, Maestri di Archi, Beogradska Filharmonija) Belgiji (Recording Movie Orchestra), Francuskoj (Chamber Orchestra de Lille).
Baveći se kamernom muzikom, u klavirskom triu i gudačkom kvartetu, ostvaruje ogroman broj koncerata širom evrope. Na poziv Leonidasa Kavakosa 1997. godine preselio se u Grčku i započeo rad u Drzavnoj Filharmoniji Soluna. Dve godine kasnije započeo je pedagoški rad na solunskom Državnom Konzervatorijumu. Kao član klavirskog tria „Dimopoulos“ i gudačkog kvarteta „Animuspored“, pored koncertne delatnosti ostvaruje i veliki broj snimaka za Grčku televiziju i radio. Snimke između ostalih prenosi i britanski BBC. Kao član ova dva kamerna ansambla ostvario je bogatu umetnicku delatnost u proteklih dvadeset godina.
Pisac je knjige U vezi sa muzikom u izdanju izdavačke kuće „Molivi” u kojoj obrađuje učešće metaforičke analize Erica Berna i njenu primenu u predavanju muzičkog instrumenta. Na osnovu njegove knjige predaje se predmet Nastava predavanja na državnom konzervatorijumu. Držao je Masterklasove na letnjim muzičkim kampovima Afithos, Sv. Nikola i Kozani. Trenutno živi i radi u Solunu.
3. Dejan Božić, FMU Beograd (Srbija)
Dejan Božić je rodjen1971. godine u Beogradu. Diplomirao je na Fakultetu muzičke umetnosti kao student generacije, a magistrirao na Državnoj visokoj školi za muziku u Trossingenu (Nemačka), u klasi prof. Gerharda Hamana. Dvogodišnju specijalizaciju na istoj školi završio je u klasi prof. Majkla De Sekondia, stekavši diplomu koncertnog soliste. Umetnički doktorat završio je 2016. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Usavršavao se kod poznatih umetnika kao što su Ksenija Janković, Svetislav Apolin, Majkl Flaksman, Roko Filipini, Aleksandar Fedočinko i drugi.
Dobitnik је prvih nagrada na Festivalima muzičkih škola Srbije (1981, 1982, 1983), Republičkim i Saveznim takmičenjima učenika i studenata muzike (1981, 1982, 1986, 1989) i Republičkim i Saveznim takmičenjima kamerne muzike (1982, 1987). Dobitnik je Oktobarske nagrade grada Beograda (1984) i Novembarske nagrade opštine Stari grad (1983).
Kao predstavnik Televizije Beograd na takmičenju Jugoslovenskih RTV centara u Sarajevu, izabranјеza predstavnika Jugoslavije na 5. Evrovizijskom takmičenju za mlade umetnike u Beču (1990).
Nastupao je kao solista sa Beogradskom, Vojvodjanskom, Niškom, Sarajevskom i Makedonskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS, Austrijske RTV (ORF), Simfonijskim orkestrom “Stanislav Binički”, orkestrom Muzičke akademije u Beogradu, Akademije umetnosti u Novom Sadu, kao i sa kamernim orkestrima”Beogradski Solisti”, ”Pro Klasika” i Zrenjaninskim kamernim orkestrom.
Održao je resitale širom bivše Jugoslavije, zatim u Nemačkoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Grčkoj, Italiji, kao i u Japanu (Tokyo, Hiroshima, Nagasaki, Fukuoka, Kumamoto, Moji, Asja, Sue, Kurume, Ivakun, Kitakjushu, Tagawa, Fukuјama, Iwaki, Shiyuoka).
Dejan Božić je aktivan i kao kamerni i kao orkestarski muzičar. Solo čelista je kamernog orkestra ”Аcademia Concertante” i ”Makris” simfonijskog orkestra.
Bio je član klavirskog triјa ”Arger”, klavirskog kvarteta ”Haimos”, gudačkog kvarteta I gudačkog okteta Beogradske filharmonije, kao i mnogih drugih kаmernih ansambala, izvodeći raznovrstan repertoar od baroka do savremene muzike. Od 2014-2016.godine, u okviru kamernog ansambla NBO i produkcije “Third World Bun Fight” izvodi savremenu verziju Verdijeve opera Magbet, na renomiranim muzičkim festivalima (Brussels, Rotterdam, Vienna, Braunschweig, London, Gerona, Lisbon, Tarbes, Toulouse, Strasbourg, Paris, Douai, Poitiers, Ljubljana, Athens, Napoli, Quimper, Marseille, Macao).
Bio je gostujući solo čelista ”Tongyeong Fetival Orchestra” – Tongyeong, Korea (2017), gostujući solo čelista Crnogorskog simfonijskog orchestra, solo čelista kamernog i simfonijskog orkestra ”No Borders” , Beogradskefilharmonije, simfonijskog orkestra “Belgrade Film Orchestra”, Vojvođanske filharmonije, kao i solo čelista kamernog orкestra ”Beogradskisolisti”, „Žebeljan“ kamernog orkestra i čelista kamernog orkestra ”DušanSkovran”. 1990. godine je bio solo čelista simfonijskog orchestra “L’Orchestre des Jeunes de la Mediterranee“.
Učestvovao je na mnogim značajnim festivalima u zemlji kao što su Mokranjčevi dani, BEMUS, NIMUS, Čelo Fest, Medjunarodni festival čembala, Medjunarodna tribina kompozitora, KOMA, Medjunarodni festival orgulja, Guitar Art Festival.
Pedagoško iskustvo je sticao na mestu profesora violončela u muzičkoj školi ”Živorad Grbić” u Valjevu i muzičkoj školi ”Vatroslav Lisinski” u Beogradu. Od 1994. Godine profesor je violončela na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu a od 2021. i gostujući profesor na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu. Bio je gostujući professor violončela naAkademiji umetnosti u NovomSadu i na Akademiji umetnosti u Nišu.
Održao je Majstorske kurseve na Letnjem čelo seminaru u Lopatnici, Školi za muzičke talente u Ćupriji, “Andre Navara” u Podgorici, muzičkim školama ”Novo Sarajevo”, SMŠ u Sarajevu, ”Josip Slavenski” u Beogradu, ”Isidor Bajić” u Novom Sadu,”PetarKrančević” u Sremskoj Mitrovici, na Državnom konzervatorijumu u Solunu iLetnjem muzičkom kampu na Paliću.
Bio je član žirija na Državnom takmičenju učenika srednjih muzičkih škola u Nikšiću, 10. festivalu “Radost muziciranja“, Medjunarodnom takmičenju violončelista ”Slavenski”, Medjunarodnom festivalu gudača u Sremskoj Mitrovici, Medjunarodnom takmičenju gudača u Nišu i na Medjunarodnom takmičenju ”Petar Konjović”.
Ostvario je brojne snimke za radio i televiziju kao i nekoliko CD izdanja:
- ”Flow Vertical” Jazz Sextet – “FMR Records” London (2018)
- ”Vlastimir Trajković- kamerna muzika” – ”Mascom records” Beograd (2017)
- ”Josip Slavenski” – kamerna muzika” – ”Mascom records” Beograd (2016)
- ”The Opening” – ”No Borders” simfonijski orkestar – ”Deutsche Grammophon/Universal” Austrija(2014)
- ”Balkan Bolero – muzika Isidore Žebeljan – ”Oboe Classics”, London (2014)
- ”The Marathon”,”Zora D.”– Kamerne opere Isidore Žebeljan – ”Jugokoncert” Beograd (2011)
- ”Dumky” – A.Dvoržak, J.Brams, F.Šubert – ”Chopin” Japan (2003)
VIOLA, KONTRABAS, KAMERNA MUZIKA, ORKESTAR/VIOLA, DOUBLE BASS, CHAMBER MUSIC, STRING ORCHESTRA:
1. Maja Rome, Muzička akademija, Ljubljana (Slovenija)
Maja Rome je u periodu od 2006. do 2020. godine radila kao solo violistkinja Slovenačke filharmonije. Počev od akademske 2019/2020. radi kao profesor na Muzičkoj akademiji u Ljubljani (Slovenija).
Diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi prof. Mileta Kosija, a postdiplomsko obrazovanje stekla je u Ljubljani i na Hochschule für Musik u Detmoldu (Nemačka) u klasi profesora Diemut Poppen-a. Tokom studija dodatno se obrazovala kod sledećih značajnih profesora: Hariolf Schlichtig, Wolfram Christ, Mile Kosi i drugi.
Dobitnica je Prešernove nagrade Muzičke akademije u Ljubljani i Kristalnog grba Grada Celje za akademska dostignuća. Kao solo violistkinja Slovenačke filharmonije sarađivala je sa mnogim dirigentima od kojih izdvajamo sledeće: Sir Neville Marriner, Charles Dutoit, Andres Orozco Estrada, Marko Letonja, Julian Rachlin, i drugi.
Kao solista i član Kamernog gudačkog orkestra Slovenačke filharmonije nastupala je na više međunarodnih festivala (Ljubljanski festival, Sozvočje svetov, Slowind festival, Festival Maribor, Ochrid Summer festival, Bienale Zagreb,…) i imala priliku da učestvuje u raznim kamernim sastavima sa vrhunskim muzičarima kao što su: Dmitry Sytkovetsky, Sreten Krstić, Andreas Janke, Diemut Poppen, Primož Novšak, članovi Australijskog kamernog orkestra.
Posvećena je i izvođenju savremene slovenačke muzike. Članica je ansambla MD7 sa kojim je premijerno izvodila dela slovenačkih kompozitora za violu solo ili kamerni ansambl.
2. Dušica Polovina, Akademija umetnosti, Novi Sad (Srbija)
Dušica Polovina (viola) doktor umetnosti, redovni profesor na Akademiji umetnosti u Novom sadu. Rođena je u Novom Sadu, gde je još kao student 1986. godine održala svoj prvi solistički koncert u Studiju „M“. Posle završenih osnovnih studija viole na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Lasla Horvata, Dušica Polovina nastavila je da se usavršava na magistarskim i doktorskim umetničkim studijama, na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, prvo u klasi profesora Petra Ivanovića, a zatim pod mentorstvom profesora Dejana Mlađenovića.
Uporedo se usavršavala na majstorskim kursevima, što je dovelo do redovne kocertne aktivnosti na solističkom planu. Solističke koncerte Dušica Polovina je održala u Novom Sadu, Beogradu, Somboru, Subotici, Zrenjaninu, Sremskoj Mitrovici, Valjevu, Šapcu, Bačkoj Topoli, Novom Kneževcu, Kotoru i Herceg Novom, radeći na afirmaciji viole kao solističkog instrumenta. Sarađivala je sa pijanistkinjama Marijom Đarmati, Marinom Mikić i Katarinom Radojičić-Firevski. Snimci sa održanih koncerata sačuvani su na dva promotivna kompakt diska u izdanju Radio Novog Sada.
Dušica Polovina je 1997. godine učestvovala na Međunarodnom takmičenju violista Jurija Bašmeta u Moskvi. Svestrana orijentacija Dušice Polovine ogleda se u usmerenosti na kamernu muziku i orkestarsko sviranje. Preko dvadeset godina Dušica Polovina bila je vođa deonice viola u kamernim, operskim i simfonijskim orkestrima. Saradnja sa značajnim brojem eminentnih solista i dirigenata, kako domaćih tako i inostranih, formirala ju je u vrsnog orkestarskog muzičara. U tom svojstvu učestvovala je na sledećim festivalima: NOMUS, BEMUS, Ohridsko leto, Budva-grad teatar, Majske večeri i Kotor Art. U svojstvu člana kamernog ansambla Dušica Polovina ostvarila je gostovanja u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji, Makedoniji, Crnoj Gori, Rumuniji, Nemačkoj, Rusiji, Holandiji, Austriji, Francuskoj i Italiji.
U periodu od 1999. godine do danas u klasi Dušice Polovine diplomiralo je preko trideset studenata. Njihovo delovanje zapaženo je u vodećim kamernim, operskim i simfonijskim orkestrima kao i u muzičkim školama u Srbiji i inostranstvu. Od 2006. do 2012. godine Dušica Polovina je bila šef Katedre za gudačke instrumente na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Doktorirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, sa tezom: Komponente ekspresije u delima za violu i klavir Roberta Šumana i Johanesa Bramsa. U okviru programa ERASMUS održala je seminar za studente viole u Ljubljani, Slovenija, 2021. godine.
3. Ljubinko Lazić, Fakultet umetnosti, Niš (Srbija)
Mr Ljubinko Lazić (1979) vanredni je profesor na Fakultetu umetnosti u Nišu i solo kontrabasista Beogradske filnarmonije. Školovao se u Novom Sadu, na Cetinju, na Visokoj školi za muziku u Minnenu, u klasi prof. dr Klausa Trumpfa i Cirinu.
Na saveznim takmičenjima 1996, 1998, osvajao je samo specijalne nagrade. Proglašen je za najboljeg studenta na univerzitetu Crne Gore (oblast umetnosti) 2001. Međunarodno takmičenje Jonan Matijas Šperger u Nemačkoj 2002, 2004, 2006. František Gregora u Češkoj 2002. Franc Simandol u Brnu 2004. Evropska nagrada za najbolji kvartet 2003.
Muzicirao je sa mnogim orkestrima: Bavarski radio orkestar, Ciriška opera, Vitemberški kamerni orkestar, Internacionalni kamerni orkestar laureate Palpit, u Holivudu, Sankt-Petersburška filnarmonija, Filnarmonija Nacije Justus Franc, orkestar muzičke omladine Slovenije, Minnenski simfoničari, simfonijski orkestar Bad Rajnennal, Pasau, Augzburg, Vurzburg. Učesnik Šlezvig-Holštajn festivala (Scnleswig-Holstein Festival) u Nemačkoj, festivala u Seulu, Južnoj Koreji, festivala u Kini i Japanu, tango festivala u Buenos Ajresu, Argentini, Lucern festivala u Švajcarskoj, Stavanger festivala u Norveškoj, Regensburški letnji festival, Barski ljetopis, Meklenburgforpolman, Kadakues (Španija), Banov festival u Fuldi.
Sa svojim kvartetom kontrabasa Bassiona Amorosa osvojio je Evropsku nagradu za najbolji kvartet 2003. i Eno Klasik nagradu 2014, a kao vrnunac kamernog muziciranja imao je i nastup u velikoj sali Karnegi nola u Njujorku, Isak Štern auditorijum.
Posle završenin postdiplomskin studija u Minnenu, nekoliko sezona proveo je u Ciriškoj operi i Virtemberškom kamernom orkestru, sa kojim i danas nastupa.
Ponađao je majstorske kurseve u inostranstvu kod najeminentnijin pedagoga: M. Gajdoš, V. Cajbin, R. Ibragimov, T. Martin, P. Aksamit, I. Olkievič, P. Bagovska, M. Jelinek, E. Levinson, Š. Šefer, A. Egilson, F. Proto, D. Mizera, L. Rakov, F. Rabat. Kao solista nastupao je sa Beogradskom filnarmonijom, Makedonskom filnarmonijom, kamernim orkestrom iz Minnena, Hajlbrona i Osnabruka, Vojvođanskim simfoničarima i Ruskim operskim orkestrom iz Perma. Takođe je nastupao sa poznatim muzičarima kao: P. Domingo, M. Vengerov, E. Šmider, R. Patkolo, E. Krap.
Ljubinko Lazić pripada novoj generaciji svestranih muzičara, čiji je cilj da pored standardnog orkestarskog sviranja, razvije i poseban stil solističkog i kamernog muziciranja na srodnim, žičanim instrumentima, gudačkim i trzačkim. Lazićev repertoar za kontrabas čine dela mnogih epoha, pravaca i žanrova.
Za sobom ima dvanaest diskova snimljenih sa ansamblom Basiona Amoroza, trilogiju sa ansamblom Beltango, trio sa Nemanjom Bogunovićem, jednogodišnje učešće u stvaranju devedesetominutnog dokumentarnog kino-filma o članovima kvarteta, preko sedam stotina koncerata, brojnih nastupa na radiju i televiziji, kao i disk odabrane muzike za tamburu i klavir.